Biznes a Emocje - Jak Się Mają Emocje w Biznesie?

Biznes a Emocje – Jak Się Mają Emocje w Biznesie?

Czy biznes bazuje na emocjach? Jeżeli już coś wiesz o zarabianiu w Internecie to na pewno słyszałeś te słowa od swoich przyszłych partnerów biznesowych:

 

  • nie wiem czy będę potrafił.
  • nie mam czasu, nie mam czasu dzisiaj, nie mam czasu w tym miesiącu.
  • trzeba inwestować, ja nie mam z czego.
  • odezwę się.
  • dobra, sprawdzę to.

 

Emocje a Biznes

Wtedy, a przynajmniej ja bazuje na emocjach. Emocje to prawdziwa potęga. Różni ludzie się do nas odzywają z propozycjami albo z prośbami. Ludzie podejmując decyzje, kierują się właśnie emocjami oraz mają różne problemy i tematy do rozmowy. Dlaczego by nie wykorzystywać emocji do budowania biznesu? Nikogo tym nie oszukujesz, budujesz relacje z przyszłymi partnerami biznesowymi. Temat nie koniecznie musi zaczynać się od spraw związanych z biznesem. Zanim jednak wykorzystasz emocje musisz dokładnie zrozumieć rozmówcę i jego cele. Bez tego nie będziesz mógł przewidywać reakcji rozmówcy.

 

Zazwyczaj musisz praktycznie poprowadzić emocje przyszłego współpracownika, dokładnie wiedzieć co masz powiedzieć, jaki kierunek obrać. Zawsze musisz mieć plan, ale uwaga, musisz tworzyć go na bieżąco podczas rozmowy i to tutaj jest najtrudniejsze. Jednak nie możesz powiedzieć rozmówcy „ Dobra kupuj te laczki, one nie są od chińczyka, robią je w Polsce”. Musisz sprzedawać, polecać tak, żeby przyszły partner wiedział co ma robić . Wprowadź jakąś historię swoją czy ogólnie związaną z tematem, to trochę ułatwi kontakt.  Jeśli jednak osoba jest przekonana do swoich poglądów, teorii nie namawiaj jej, bo to tylko pogorszy sprawę. Przenieś na chwilę temat w inne rejony, bo namawianie kogoś tylko może zniechęcić lub utwierdzić w tym, że to on ma rację, a nie Ty. Potem wróć do rozmowy, ale w inny sposób. Można powiedzieć , że od tyłu.

 

Pamiętaj o tym, że ludzie nie akceptują swoich porażek tylko obarczają tym innych. Musisz dać im jakiś impuls.  Pomóż znaleźć im kogoś lub coś, co przekona ich do tego, że jednak są w błędzie, a Twoja wersja jest tą której szukają. Oczywiście nie warto kłamać w takich sytuacjach, bo wszystko ma znaczenie i możesz sam się zaplątać w tym co piszesz, mówisz. Na końcu pokaż rozmówcy, że to co proponujesz rozwiąże jego problemy albo pomoże w dotychczasowym życiu. Powołuj się na ludzi sukcesu, którym się udało. Skoro komuś się to udało to i Tobie może.

 

Dodaj komentarz