Call Center - Nie Ważne Jak, Ale Masz Kupić

Call Center – Nie Ważne Jak, Ale Masz Kupić

Siemanko… Dzisiaj będzie o temacie, który na pewno jest znany każdemu i nie do końca chodzi tu o marketing. Jeżeli pracujesz w marketingu i mówią Ci, że naciągasz ludzi na różne rzeczy to zadaj takiej osobie jedno pytanie „skoro ja naciągam to co powiesz o call center”. Postanowiłem o tym napisać ponieważ ostatnio dostałem telefon chyba z jakiegoś biura maklerskiego (dokładnie nie pamiętam). Oferowani wspaniałą inwestycje i koniecznie chcieli do mnie oddzwonić. Co najlepsze nie mogli mi wysłać szczegółów na maila, a przynajmniej taką informację uzyskałem. Wpierw się musiałem zdecydować, a następnie wysyłali ofertę na maila od razu z danymi do wpłaty.

Call Center czyli Po Polsku „Kotłownie”

Ostatnio jest bardzo głośno w mediach o takich call center gdzie nie ważne jakim kosztem, ale pracownik musi Ci wcisnąć jakiś instrument finansowy czy genialną ofertę. Mój przykład i ostatni szum w mediach gdzie policja rozwiązała grupę przestępczą z woj. mazowieckiego tylko to potwierdza. Grupa ta oferowała inwestowanie z gwarantowanym zwrotem na rynkach finansowych. Oczywiście zwrotu ani zarobku nikt nigdy nie widział, a dom maklerski, o którym mówili praktycznie nie istniał. Dziwi mnie, że nikt tego nie sprawdził. Mimo wszystko straty ludzi to kilkadziesiąt milionów.

Na pewno się zastanawiasz skąd takie „bałwany” mają Twój nr telefonu ? Oczywiście postaram Ci to wyjaśnić i poruszę jeszcze kilka kwestii, o których możesz nie wiedzieć.

Strategia Działania Call Center

To ,że ludzie inwestują pieniądze i dają się nabierać na takie telefony to już mnie przestało dziwić. Natomiast dziwi mnie to, że ludzie po stracie dostają kolejny telefon i dalej brną w to gówno. Wiem to z żywych przykładów, bo jak wiesz w branży marketingu jestem już długo. Różni ludzie się do mnie odzywają z różnymi historiami. Najczęściej jest tak, że jak już stracą wtedy proszą o pomoc bo mają dołek finansowy albo duży kredyt, który wzięli właśnie na taką lewą inwestycję. No i co ja biedny  „Marian” mogę zrobić w tej sytuacji – no pomogę czego mam nie pomóc.

No dobra, ale skąd biorą Twój numer pomyślisz? Uważasz, że w dobie internetu jest to problemem? Do mnie oczywiście nie jest to problem się dodzwonić bo mój numer jest podany na blogu. Natomiast jeżeli Twój nr nie jest podany publicznie , a przynajmniej tak się Tobie wydaje, to jak ktoś go znalazł? Przede wszystkim social media! Pseudo firmy z call center skrupulatnie przeszukują media społecznościowe w poszukiwaniu idealnego „celu”. Szukają ludzi, którzy mają pieniądze albo są w dołku finansowym i chętnie wezmą kredyt żeby się odbić itd. Przykładów tu można podać setki w jaki sposób szukają jeleni. Numer telefonu np. można zdobyć wyciągając go przy pomocy różnych narzędzi. Nie będę tu wymieniał nazw bo to nie są metody, które powinny kogoś interesować.

Przy pomocy takich narzędzi call center wyciąga Twój nr. telefonu z facebooka czy linkedin – nie ważne skąd aby był. Następnie Tworzą taki idealny profil jelenia przeszukując wszystkie social media czyli: czym się zajmujesz, jakie masz kompleksy, czy masz kasę czy jej nie masz itd.  Kiedy już mają wszystkie potrzebne informacje to oczywiście wykonują telefon i często w takiej rozmowie zdradzają się tym, że wiedzą o Tobie dużo. Przecież skądś takie informacje muszą mieć prawda?

Jak Wygląda Profil Jelenia?

Informacje, które zbiera call center przy pomocy internetu wyglądają typowo. Sam kiedyś wyszukiwałem potencjalnych klientów w podobny sposób natomiast różnica jest taka, że ja miałem dobre intencje. Poszukiwałem kontaktów, klientów, którym się przyda produkt i nie obiecywałem „złotych strzałów”. Ok więc kiedy już pracownik wykona wstępny research to ma informacje takie jak:

  • Jeździ na wakacje na Karaiby
  • Ma dobry telefon Iphone 7
  • Posiada zegarek marki Rolex
  • Jeździ BMW 2016 rok
  • Telefon nr 48 xxx xxx xxx

Sądzisz, że z tych informacji nic nie wynika? Jeżeli tak to jesteś w dużym błędzie. Kiedy ktoś w miarę ogarnięty ma takie informacji i jest dobry w rozmowach z ludźmi to może zrobić albo dużo złego albo dużo dobrego, a wszystko zależy od intencji.

Jak Się Zabezpieczyć ?

No właśnie jeżeli korzystasz z internetu to praktycznie się nie da. Bo Twoje informacje są dostępne wszędzie. Oczywiście z tymi informacjami nie da się zrobić więcej niż zadzwonić do Ciebie bo nikt przecież nie weźmie kredytu na numer telefonu. Możesz natomiast zwracać uwagę na pewne szczegóły np. nazwa firmy, siedziba firmy, imię i nazwisko pracownika. Często jest tak, że kiedy pracownik mówi nazwę firmy to jest to powiedziane niewyraźnie albo coś zagłusza zrozumienie nazwy firmy.

Call center mają różne sposoby na to żeby ogłupić potencjalną zdobycz. Możesz oczywiście wykonać pewne kroki i poprosić o informacje, które musi podać Ci osoba dzwoniąca. Jeżeli nie słyszysz dobrze i wyraźnie nazwy firmy to pracownik musi Ci ją powtórzyć. Kolejnym krokiem jest poinformowanie pracownika call center, że rozmowa będzie nagrana i zgłoszona do GIODO. Jest to Rejestr Ochrony Danych Osobowych i jeżeli firma dzwoniąca ma coś na sumieniu to pracownik się prawdopodobnie rozłączy. Możesz także zainstalować na telefonie skaner połączeń i w przypadku kiedy numer dzwoniący okaże się lewy to dostaniesz informacje, że jest to spam.

 

Jeżeli ten wpis był dla Ciebie wartościowy to zostaw komentarz lub udostępnij go w mediach społecznościowych. Będzie to dla mnie znak, że idę w dobrym kierunku oraz motywacja do dalszej pracy.

 

 

 

 

Dodaj komentarz