Co Możesz Zaoferować Nie Będąc Ekspertem

Co Możesz Zaoferować Nie Będąc Ekspertem?

Zastanawiałeś się nad tym co możesz zaoferować będąc osobą świeżą w biznesie albo mało doświadczoną? Bardzo dużo osób ma z tym problem i jest to chyba drugi, najważniejszy problem zaraz po lenistwie. Często nowe osoby dołączające do mojej grupy czy ogólnie biznesu pytają mnie „Michał przecież ja mało wiem, to co ja mogę komuś dać”. Oczywiście, że bardzo dużo. Wiadomo, że osoby z większym doświadczeniem nie będą raczej chciały dołączać do Twojego zespołu. Panie ludku … Pamiętaj natomiast, że codziennie setki tysięcy ludzi, nowych wchodzi do internetu zatem pole do manewru masz na prawdę bardzo duże.

Co Możesz Zaoferować?

Co możesz zaoferować ludziom potencjalnie zainteresowanym współpracą? Trzeba tu zacząć od tego, że przede wszystkim wytłumaczysz jak działa platforma. Uważasz, że to mało ? Weź pod uwagę osoby mojego pokroju lub jeszcze bardziej doświadczone, które mają dużo większy zasięg ode mnie. Mi jest już ciężko przerobić wszystkie osoby zgłaszające się do mnie. Nie jest łatwo jak masz chęci, ale ilość jest zbyt duża, a kasa zbyt mała. Oczywiście ja w dalszym ciągu staram się pomagać każdemu, ale np na pracę indywidualną trzeba sobie zasłużyć. Jeżeli ktoś mnie olewa to ciach…

Kolejną rzeczą jaką możesz zaoferować to materiały np. raport, który możesz sobie w łatwy sposób przygotować. Dajmy na to, że zawarte w nim treści będą dotyczyły budowy social media czyli kilka kroków, które ułatwią komuś start na social media. Poczytaj kilka blogów, pooglądaj video na YT i będziesz mógł taką wiedzę przekazać. Oczywiście wcześniej musisz sam to stosować bo jak chcesz komuś coś polecać robić jak sam tego nie zrobisz.

Możesz dać komuś jakieś video – nie musi to być długie, może być to 5 minutowe video z łatwymi krokami do wykonania. Tutaj mogę Cię zapewnić, że video ma największą moc przekazu.

Kolejną wartością jaką możesz dać to wejście do Twojej grupy na Facebooku. Tworzysz taką grupę marketingowo- informacyjną i działasz, dajesz różne tipy, informacje, porady. Ważne jest to, że tym sposobem utrzymujesz z ludźmi kontakt i budujesz relacje, a dodatkowym atutem jest to, że masz ich w jednym miejscu.

Strach, Idealizm, Perfekcjonizm

Nie wiem dlaczego i czy u każdego takie zjawiska występują, ale przy 90% ludzi, z którymi ja zaczynam współpracę występuje problem dziwnych obaw upubliczniania się. Ludzie boją się wyjść ze swojej strefy komfortu, boją się publikować zdjęcia, ale chyba największą obawą jest strach przed opinią ich środowiska. W tym wpisie nie będę pisał jak z tym walczyć bo chyba już na blogu pisałem jak walczyć z hejtem. Kolejną rzeczą jaka przychodzi mi do głowy to jest perfekcjonizm nadmierny rzecz jasna. Często zadaję pytania „to kiedy zaczynasz budować swój profil”, a często odpowiedzi są typu : mam słaby telefon, mam słaby aparat, jak pójdę do fotografa zrobię ładne zdjęcia. W konsekwencji takich działań nigdy nie ma efektów i to jest święta prawda – zacznij tu jakoś, a jakość przyjdzie z czasem.

Na ten temat można pisać i pisać, ale zmierzam do tego, że nie warto jest zwlekać, a nic samo się nie zrobi. Na pytanie co możesz zaoferować będąc świeżą osobą w marketingu już Ci odpowiedziałem. Oczywiście potem będziesz udoskonalał metody wraz z przypływem wiedzy i doświadczenia. Grunt to się nie bać i jakoś zacząć, a potem wszystko się ustabilizuje. 

 

Jeżeli ten wpis był dla Ciebie wartościowy to zostaw komentarz lub udostępnij go w mediach społecznościowych. Będzie to dla mnie znak, że idę w dobrym kierunku oraz motywacja do dalszej pracy.

 

Dodaj komentarz