Dobry PAomysł na Artykuł albo Mailing

Dobry Pomysł na Artykuł albo Mailing

Na pewno często zdarzało Ci się jeżeli już prowadzisz bloga albo przynajmniej masz jakieś listy mailingowe sytuacje, w których nie miałeś pojęcia co napisać. Sytuacje takie na pewno demotywują po części, a przynajmniej ja tak mam, że czasem kiedy siadam przed laptopem to mam jedną wielką dziurę w głowie. Taki stop potrafię mieć nawet tydzień albo dwa i nie mogę sobie z nim poradzić. Natomiast wiem jak z tym walczyć, ale nie wszystko przyszło od razu. Dobry artykuł czy mail nie napisze się sam.

 

Hmm To o Czym ja Miałem Napisać Ten Artykuł?

Przychodzi ten wspaniały poniedziałek gdzie po fajnym weekendzie nadszedł czas na pisanie i dzielenie się swoją wiedzą czy spostrzeżeniami. Nie wiem jak Ty, ale ja lubię zaczynać pracę z poniedziałku. Jestem wtedy naładowany energią ( chyba, że coś mi popsuje plany) i lecę z tym koksem od samego rana. Biurko posprzątane, kawka zrobiona, facebook ogarnięty, śniadanko zjedzone i siadam… No to sobie posiedziałem bo kompletnie nie mam nic w głowie oprócz dziury. Jaka jest natomiast metoda żeby nie mieć takich problemów? Jest tylko jedno wyjście – poznać bolączki osób, do których chcesz dotrzeć, poznać rynek, w którym działasz. Dostosować się do potrzeb ludzi, bo inaczej Twoja praca nie będzie miała sensu i w końcu się wypalisz.

 

O Czym Musisz Wiedzieć?

Przede wszystkim musisz wiedzieć jak najwięcej o branży, którą się zajmujesz. Oczywiście ja zrobię to na przykładzie marketingu ponieważ jak wiesz tym się zajmuję. Jeżeli natomiast nie wiesz czym się zajmuję to nie wiem jakim cudem tutaj trafiłeś. No, ale skoro już jesteś to śmiało, rozgość się 🙂

Podstawa podstaw to rozwiązanie problematycznych pytań Twoich czytelników lub zainteresowanie ich czymś. Zadaj sobie pytanie np:

 

  • z czym mają największy problem
  • co ich boli w życiu codziennym i branży
  • ile zarabiają
  • co lubią robić
  • czy mają długi
  • gdzie pracują
  • ile zarabiają
  • jakie książki byś im polecił/a
  • o czym marzą
  • czego im brakuje
  • jakie filmy oglądają
  • jakie mają hobby
  • jakich produktów potrzebują i jakie kupują
  • na jaki temat poczytali by jakiś artykuł

 

Tych pytań jest na prawdę mnóstwo, a na każde pytanie jest jakaś odpowiedź. Jeżeli wejdziesz w umysł osoby, której chcesz coś sprzedać lub pomóc to łatwiej będzie Ci dobrać temat, materiał żeby zainteresować kogoś. Jeżeli natomiast nie wiesz skąd brać odpowiedzi na pytania to skorzystaj z:

 

  • książek
  • filmów
  • komentarzy na blogach, stronach, YT, FB
  • porozmawiaj z rynkiem (osobami z branży)
  •  zapisuj się na newslettery innych osób z branży

 

Tak, Tak Przecież Ty to Wiesz

Wiem o tym, że Ty wiesz o tym, ale co z tego jak tego nie robisz? Nie chce Ci się czy nie masz czasu to nie wymówka. Fajnie jest zarobić kasiorę, ale nie fajnie robić coś w tym kierunku i się męczyć, doszukiwać. Pamiętaj, że to od Ciebie zależy ile zarobisz, komu pomożesz, kto Cię będzie słuchał, kim będziesz w życiu itd. Efekt końcowy powinien być taki, że osoba z którą nawiązałeś kontakt powinna czekać na Twój e-mail czy artykuł lub kontakt z Twojej strony. Jeżeli taka osoba nie ma z Tobą relacji to nie licz na nic.

 

Jeżeli ten wpis był dla Ciebie wartościowy to zostaw komentarz lub udostępnij go w mediach społecznościowych. Będzie to dla mnie znak, że idę w dobrym kierunku oraz motywacja do dalszej pracy

 

Dodaj komentarz