Lista Mailingowa - Musisz ją Mieć

Lista Mailingowa – Musisz ją Mieć

Lista mailingowa to na pewno jeden ze starszych sposobów budowania relacji i kontaktów. Według statystyk 96% internautów ma własną skrzynkę mailową, ale wiadomo, że mało kto potrafi z niej korzystać w słuszny sposób. Większość maili dostarczanych z różnymi ofertami czy promocjami, a nawet okazjami wędruje do spamu lub jest zwyczajnie nieczytana. Właśnie to między innymi jest powód do tego żeby postarać się o to aby Twój czytelnik czy klient zapisał się do Ciebie na listę i oznaczył Twoje maile jako bezpieczne (tzw. biała skrzynka).

 

Lista Mailingowa – Lepszy Kontakt 

Teoretycznie lista mailingowa powinna ułatwić kontakt z klientem czy czytelnikiem, ale czy na pewno tak jest? Oczywiście, że nie bo wszystko zależy od tego jacy ludzie znajdą się u Ciebie na liście. Żeby lista miała sens musisz przede wszystkim mieć na niej osoby o podobnych zainteresowaniach, poglądach. Jednym słowem musi być dobrze targetowana – osoby z Twojej listy muszą być zainteresowane Tobą oraz tym co robisz. Im więcej przypadkowych osób albo niezainteresowanych, zmuszonych do zostawienia maila będzie w Twoim autoresponderze, tym gorzej będzie dla Ciebie. Dlatego postaraj się uczulić na to kogo chcesz mieć na swojej liście. Uważam, że to jest kluczowa sprawa do tego żeby lista dobrze funkcjonowała.

 

Zgoda na Otrzymywanie Maili

Nie ważne co będziesz sprzedawał, oferował i tak musisz otrzymać zgodę odbiorcy na otrzymywanie maili. Musisz pamiętać o tym już na wstępie bo inaczej Twoja komunikacja z potencjalnym partnerem, czytelnikiem, klientem będzie bezsensu. To właśnie jest to o czym pisałem wyżej  – bez takiej zgody maile są niechciane i na pewno nie będą przeczytane, a nawet otwarte. Tutaj chciałbym się odnieść jeszcze do kupowania gotowych baz mailingowych. W świetle prawa jest to nielegalne i to samo tyczy się pobierania adresów mailingowych z różnych stron. Nie dość, że nie przyniesie Ci to żadnych efektów to jeszcze możesz za to oberwać. Cieszę się, że sobie to wyjaśniliśmy, teraz masz już wiedzę aby zacząć budować swoją bazę mailingową.

 

lista mailingowa

 

Blog lub Strona Internetowa

Jak lista mailingowa to strona czy blog też musi być nie sądzisz? Jeżeli będziesz dawał swoją wiedzę na blogu czy oferował coś za darmo to możesz liczyć na zostawianie maili przez osoby odwiedzające. Formularz zapisu musi być w widocznym miejscu i od razu rzucać się w oczy. Nie zapomnij też postarać się o jego wygląd żeby to nie były tylko dwa pola do wpisania imienia i maila. Dopisz jedno zdanie i stwórz kolorystycznie dobrany formularz do Twojej strony czy bloga. Może to być okienko z zapisem na newsletter czy jakiś e-book za darmo albo cokolwiek innego co może się przyczynić do zostawienia maila.

 

Jak Często Pisać Maile

Tutaj są różne szkoły. Jedni mówią, że codziennie katować czytelników/klientów, a inni twierdzą, że raz w tygodniu. Ja natomiast jestem zdania żeby to robić  2-3 razy w tygodniu. Osobiście robię to dwa razy w tygodniu, ale mam kilka list mailingowych więc i tak robię to codziennie bo do każdej wysyłam dwa maile tygodniowo. Możesz od razu przy zapisie na listę mailingową wspomnieć o tym jak często będziesz wysyłał maile. Możesz też zrobić to w wiadomości powitalnej ( tej, którą osoba zapisana na listę dostaje automatycznie). Statystyki pokazują, że zbyt częste maile są najczęstszym powodem wypisów z listy.

 

Lista Mailingowa Offline i Social Media

Wcale nie potrzeba Ci nawet Internetu do zbierania maili osób zainteresowanych Twoją działalnością. Możesz to robić kiedy chcesz i gdzie chcesz. Dzięki opcji importowania maili możesz po prostu dopisywać na listę mailingową nowo zebrane maile, ale pamiętaj o zgodzie jaką musi wyrazić osoba znajdująca się na liście. Bez względu na to jaką działalność prowadzisz czy jest to salon kosmetyczny, sklep stacjonarny, sklep internetowy, event. Wystarczy Ci  tylko tablet i możesz budować swoją listę kontaktów.

 

Social Media również są dobrymi miejscami na zbieranie maili. Dzięki reklamom na portalach typu Twitter, Facebook budowanie bazy mailingowej stało się jeszcze łatwiejsze. Możesz zbierać swoje maile reklamując się na social mediach oraz tworzyć formularze zapisu.  W tym przypadku oferujesz to samo co na swojej stronie czy blogu. Może to być poradnik, oferta biznesowa czy cokolwiek chcesz.

 

Formularz Zapisu w Stopce

Możesz umieścić formularz zapisu także w stopce mailingowej. Wysyłając dużo maili może to mieć również ciekawy efekt. Zrób to umieszczając zapis na swój newsletter w stopce. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, poszukaj jakiegoś generatora, który ułatwi Ci to zadanie. Stopkę można wykorzystać również do innych celów, ale to już temat na kolejny wpis.

 

Dodaj komentarz