Siemanko 馃檪 Wczoraj rozmawia艂em z jednym koleg膮, kt贸rego zreszt膮 pozna艂em przez internet, a po rocznej znajomo艣ci przekona艂 si臋 do tego co robi臋 od kilku lat.聽 Ten znajomy, do kt贸rego nawi膮zuje w tym wpisie mimo braku wi臋kszych efekt贸w dalej ci艣nie w marketingu. Dlaczego? Bo g艂臋boko wierzy w to, 偶e kiedy艣 b臋dzie m贸g艂 si臋 z tego utrzyma膰 albo przynajmniej co艣 od艂o偶y膰 na co sobie nie mo偶e pozwoli膰 teraz. Dobra, ale nie o tym mia艂em dzisiaj pisa膰 – tak to jest jak si臋 nie mo偶na skupi膰 bo w k贸艂ko biega wsz臋dzie w domu ma艂y szkrab. Mia艂em Tobie dzisiaj przedstawi膰 m贸j punkt widzenia na temat zagadnienia „po trupach do celu”. W naszej rozmowie pad艂y w艂a艣nie takie s艂owa ” Micha艂 dlaczego w internecie ka偶dy za wszelk膮 cen臋 idzie po trupach do celu”. Oczywi艣cie to nie prawda, ale zaraz przejd臋 dalej do tematu…

 

Po Trupach do Celu ? Wszyscy?

Trzeba pami臋ta膰 o tym, 偶e w 偶adnej, ale to w 偶adnej bran偶y nie ma 100% ludzi pazernych czy takich, kt贸rzy chc膮 si臋 wzbogaci膰 czyim艣 kosztem. Owszem jest du偶o os贸b, kt贸re robi膮 r贸偶ne wa艂ki i 偶eruj膮 na ludziach. Powiem wi臋cej – jest ich nawet sporo w bran偶y marketingu, ale niekt贸rzy bardzo dobrze si臋 kryj膮 z pewnymi rzeczami. R贸偶nica jest natomiast taka, 偶e nie wiedz膮 i偶 pr臋dzej czy p贸藕niej wyjdzie na jaw ca艂a prawda, a wtedy takie osoby po偶egnaj膮 si臋 z ca艂膮 bran偶膮. Czas zweryfikuje ich dzia艂ania, a ludzie zweryfikuj膮 postaw臋 takich os贸b.

Bran偶a marketingu online wcale nie jest taka prosta jakby si臋 wydawa艂o i sam pozna艂em wady i zalety tej bran偶y. Moim zdaniem wad jest mniej, ale zdania s膮 w tym temacie podzielone. Wsz臋dzie przewijaj膮 si臋 r贸偶ne teksty takie jak: nie b膮d藕 g艂upcem nie pracuj dla kogo艣, zarabiaj w domu nic nie robi膮c, 2000 w tydzie艅, 5 tysi臋cy w tydzie艅 no i na ko艅cu 20 tysi臋cy w miesi膮c. Do tego dochodz膮 te偶 dzia艂ania os贸b, kt贸re na pocz膮tku robi膮 pozory, 偶e wiedz膮 jak si臋 to robi, wiedz膮 z czym si臋 to je…

Tylko czy aby na pewno ? Oczywi艣cie, 偶e nie i kiedy ju偶 zgarn膮艂 prowizje z Twojego depozytu to kontakt si臋 urwie. Nie koniecznie b臋d膮 to osoby, kt贸re zaczynaj膮 bo du偶o os贸b, kt贸re na poz贸r graj膮 profesjonalist贸w r贸wnie偶 tak robi. Sk膮d to wiem – poniewa偶 te osoby, kt贸re s膮 w tym przypadku zwierzyn膮, ofiarami takich os贸b zwyczajnie si臋 do mnie odzywaj膮 i prosz膮 o pomoc. Nie wiem dlaczego Ci ” Liderzy” nie po艣wi臋caj膮 im czasu, ale 偶eby nie pokaza膰, wys艂a膰 instrukcji z pierwszymi krokami czy jakiej艣 prezentacji biznesowej. Cokolwiek by to nie by艂o, ale kontakt musi by膰. Dlatego „po trupach do celu” nabiera tu faktycznie znaczenia.

 

Jak z Tym Walczy膰?

Na pytanie ” dlaczego tak du偶o os贸b idzie po trupach do celu” nie da si臋 do ko艅ca odpowiedzie膰 bo trzeba by si臋 by艂o wcieli膰 w takich lider贸w. Moim zdaniem wynika to z niezaradno艣ci albo pazerno艣ci bo gdyby potrafili inaczej to by to robili inaczej. Natomiast drug膮 kwesti膮 jest jak unika膰 takich ludzi? Sk膮d masz wiedzie膰, 偶e to ten cz艂owiek? Po pierwsze na pewno staraj si臋 weryfikowa膰 takich ludzi. Ja ju偶 o tym gdzie艣 pisa艂em na blogu z tego co kojarz臋 albo mi si臋 przy艣ni艂o.

Powt贸rz臋 jeszcze raz – sprawdzaj social media, od kiedy kto艣 si臋 zajmuje marketingiem, co robi艂 wcze艣niej, co robi teraz, jak si臋 zachowuje, czy pokazuje swoje 偶ycie. Nast臋pnie wpisuj takich ludzi w google i czytaj co, kto, gdzie, z kim. Zerknij na to czy maj膮 swoje strony i od kiedy s膮 aktywni na tych blogach, stronach. Po prostu sprawd藕 od A do Z, a jeszcze najlepiej poszukaj, popytaj ludzi o opini臋 na temat takich lider贸w.

 

Pami臋taj !! Nie 艣piesz si臋 z decyzjami i nie deponuj w biznes du偶ych kwot na pocz膮tku. Dopiero jak zweryfikujesz osob臋, kt贸ra Ci臋 prowadzi b臋dziesz m贸g艂 podj膮膰 dalsze kroki.

 

Je偶eli ten wpis by艂 dla Ciebie warto艣ciowy to zostaw komentarz lub udost臋pnij go w mediach spo艂eczno艣ciowych. B臋dzie to dla mnie znak, 偶e id臋 w dobrym kierunku oraz motywacja do dalszej pracy.