Organizacja Czasu - Ważne czy Nie

Organizacja Czasu – Ważne czy Nie?

Jak wiesz albo i nie wiesz to czas zawsze gra pierwsze skrzypce. Czasu nikt nie oszuka, a każdemu go mało. Chcesz pokonać lenia i się lepiej zorganizować, ale nie wiesz jak? W tym wpisie powiem Tobie jak ja z tym walczyłem i dlaczego to takie ważne. Trzeba pamiętać o tym, że zdrowe nawyki i organizacja czasu to podstawa w życiu codziennym i biznesie. Na pewno będzie to dla Ciebie wartościowe jeżeli chcesz się rozwijać. Niżej przedstawię Tobie kilka prostych metod, na których ja osobiście wypracowałem sobie zdrowe nawyki i czas.

Organizacja Czasu

Nie wiem jak Ty, ale ja na początku mojej przygody miałem wielki problem z organizacją czasu dla siebie, rodziny czy nawet biznesu. Mój dzień był kompletnie nie poukładany. Mając małe dziecko i dużo pracy na głowie oraz remont mieszkania, bo w tamtym czasie mój marketing nie był tak dobry jak dziś to musiałem zrobić „coś” co ułatwi mi życie. Zacząłem szukać, kombinować aż wpadłem na pomysł organizacji dnia, ale nie wiedziałem jak to zrobić więc szukałem  w google czy YT. Posłuchałem mądrych ludzi, poczytałem artykuły i zaskoczyło. W ogóle to nawet nie wiedziałem, że ma być poukładany i czy takie działanie ma jakikolwiek sens.

Co się okazuje? Wypracowałem sobie takie nawyki i taką organizację czasu, że teraz nawet potrafię rozpisać sobie cały tydzień w terminarzu. Na początku nie mogłem poukładać jednego dnia w całość, ale jak już weszło w nawyk to się po prostu leci. W sumie to jakbym chciał to dzisiaj mógłbym to robić już bez terminarza, ale nawyki to nawyki. Lubię przysiąść wieczorem i rozpisać sobie dzień czy tydzień moich działań. Jeżeli prowadzisz biznes, współpracujesz z jakąś firmą czy nawet chodzisz do pracy na etacie to na pewno po pracy masz masę zajęć do ogarnięcia.

 

Organizacja czasu

Jak Organizować Czas?

Przede wszystkim musisz przysiąść do tego sumiennie. Nie sztuką jest „odjebać” 10 pozycji na jutro i spać. Chodzi o konkretne rozpisanie dnia co do godziny. Pewnie część osób pomyśli, że się nie da? Ja natomiast tego dokonałem więc z czystym sumieniem mogę napisać, że się da. Teraz jestem w stanie rozpisać kiedy mam jeść albo pójść do ubikacji. Co mi pomogło w tym wszystkim? Zaczynając od początku to wyznaczanie celów krótko i długoterminowych ( pisałem już kiedyś o tym na blogu). Kolejną i najważniejszą rzeczą moim zdaniem jest terminarz. Nie wyobrażam sobie pracy bez tego narzędzia – bardzo proste, ale skuteczne.

Czasem używam też notatnika w Iphone jak przyjdzie mi coś do głowy na kolejny dzień. To samo robię z pomysłami na wpisy blogowe czy cokolwiek innego, wartego dopisania. Jeżeli nie masz jakimś cudem notatnika w telefonie to kup sobie malutki notes do kieszeni i notuj. Nie odkładaj także nic na później – moim zdaniem, a przynajmniej u mnie to był główny problem ( to się zrobi jutro, a to za tydzień). Oczywiście wszystko w granicach rozsądku i nie wszystko na raz. Dobre nawyki też są potrzebne,  a jednym z nich jest właśnie poukładany dzień.

Organizacja Czasu – Czego Używać?

Cel w Życiu – Nie będę się tutaj rozpisywał bo wrzucę po prostu zaraz link do wpisu na moim blogu o celach. Pamiętaj tylko, że wyznaczanie celów krótkoterminowych i długoterminowych do podstawa zarówno w rozwoju jak i biznesie. Wyznaczaj cele tygodniowe, miesięczne, roczne itd. To może być trudne na początku i ja to rozumiem, ale jeżeli masz jakiekolwiek pytania to śmiało. Pomogę Ci zorganizować się i polepszyć Twój dzień. >>TUTAJ<< link do wpisu, o którym wspomniałem.

 

Plan – Osobiście robię to wieczorem, ale Ty możesz robić też rano np. przy kawie czy herbacie. Na pewno początkowo będzie Ci to zajmowało nawet 30 min, ale uwierz, że po kilku tygodniach będziesz robił to w 5 min. Chodzi o to żeby ułożyć plan dnia, a jak już się tego nauczysz to nawet tygodnia. Jak to zrobić ? To proste, usiądź wygodnie i rozpisz sobie cały dzień od swojej pobudki czyli:

 

– 6:00 pobudka

– 6:30 bieganie

– 7:00 kawka i szybki przegląd facebooka, bloga , prasy, cokolwiek robisz i czymkolwiek się zajmujesz.

– ITD

 

Jeżeli zajmujesz się marketingiem to proponuję zapisywać Ci nawet takie działania jak: wpis na bloga, mailing, przegląd FB, postowanie itd. Możesz to robić zarówno w terminarzu jak i w notatniku w telefonie. Ja robię to zarówno w terminarzu jak i w notatniku ponieważ pozycje, które wykonałem danego dnia kasuję w telefonie. Tym sposobem nie muszę zaglądać do terminarza i wykreślać.

 

Dbaj o odpoczynek – Pamiętaj, że odpoczynek nie jest ważny tylko jak się uprawia sporty. Również Twój mózg musi odpocząć i nabrać mocy ( to przecież mięsień). Organizacja czasu przyjdzie łatwiej kiedy będziesz logicznie myślał/a. Wysypiaj się bo kiedy jesteś wypoczęty/a pracujesz wydajniej. Sport jest też ważny ponieważ dotleniasz się i dodaje Ci energii na cały dzień oraz uczy systematyki. Zdrowe odżywianie też jest moim zdaniem ważne, ale to już kwestia wyboru. Rozwiązuj problemy starannie i mądrze bo po co Ci stres. Zalecam każdemu odpoczywanie w ciągu dnia jak i w weekendy. 5 dni powinno w zupełności wystarczyć na pracę i ciśnięcie. Pracując online oczywiście nie da się wykluczyć weekendów, a przynajmniej nie od razu, ale z czasem się tego nauczysz (jak już będą efekty). Pamiętaj, że organizacja czasu idzie w parze z odpoczynkiem.

 

Sumienna praca – Nie opierdalaj się, serio to nie ma sensu bo lenistwo w końcu z Tobą wygra, a organizacja czasu pójdzie w zapomnienie. Pracuj sumiennie i wszystko rób do końca i na prawdę to się przełoży na organizację czasu. Skup się na jednej rzeczy, a nie na kilku na raz ponieważ rozdrabnianie się nie jest dobre ani w biznesie ani w życiu. „Focus” musi mieć odpowiedni target, a wtedy nic Cię nie zatrzyma. Jeżeli pracujesz nad jakąś konkretną rzeczą to zadbaj o spokój. Na moim przykładzie mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że muszę mieć totalny spokój do konkretnej pracy.

Podsumowanie

Pamiętaj, że zarówno dobre nawyki jak i organizacja czasu są potrzebne do osiągnięcia sukcesu. Osobiście nie znam żadnej osoby, która jest niepoukładana, a ma jakieś sukcesy życiowe czy biznesowe. Dlatego gorąco Cię zachęcam do spróbowania tej metody na zaoszczędzenie czasu. Oczywiście możesz się ze mną nie zgodzić, ale i tak mam rację 🙂

 

 

Dodaj komentarz