Reklama na Facebooku - Słowem Wstępu

Reklama na Facebooku – Słowem Wstępu

Reklama na Facebooku wiąże się ostatnio z częstymi pytaniami na temat gdzie ja się reklamuję, jak pozyskuję potencjalnych klientów, partnerów biznesowych, postanowiłem zrobić cykl wpisów, które będą pojawiały się co jakiś czas na moim blogu. Wpisy te będą dotyczyły reklamy na facebooku, a znajdziecie w nich między innymi: opis panelu, jak znaleźć odpowiednią grupę odbiorców, jak ustawić reklamę. Dla osób ściśle ze mną współpracujących przygotuję  coś ekstra, między innymi raport o tym „jak zmniejszyć koszt reklamy nawet o 90%”. W dzisiejszym wpisie krótko opiszę funkcje reklamowe, które możesz wybrać dla swojej reklamy i jak wejść w panel reklamowy żeby zacząć się z nim oswajać.

 

Fajnie by było gdybyś zapoznał się też z materiałami szkoleniowymi, które oferuje sam facebook. Jest tam dużo pomocnych treści, a znajdziesz je >> TUTAJ<<. Między innymi informacje jakie tam możesz znaleźć to: jak działa system reklamowy, jak dobrać grupy docelowe oraz, które możliwości reklamowe będą dla Ciebie najlepsze. Jednym słowem kompletna pomoc, ale miło mi, że wpierw trafiłeś na mnie.

 

Reklama na facebooku jest to moim zdaniem w tej chwili najlepsza opcja jaką można wybrać do reklamowania czego tylko chcesz. Aktualnie na facebooku jak podają statystyki jest zarejestrowanych 1.65 miliarda internautów. Logicznie myśląc jeżeli tak dużo osób ma konto na tej platformie społecznościowej to reklama też musi być skuteczna. Facebook Ads (tak się nazywają reklamy na facebooku) to bardzo rozbudowane narzędzie i na pewno nie będę wszystkiego omawiał na blogu. Skupię się na najważniejszych rzeczach abyś po przeczytaniu tych wpisów mógł śmiało taką reklamę sobie sam ustawić.

 

Reklama na Facebooku – Plusy

Na pewno dużo większe możliwości reklamowe oferuje facebook w porównaniu z innymi formami reklamy. Największym plusem jest to, że możesz to zrobić sam i nie potrzebni są Ci przy tym eksperci ani agencje reklamowe. Reklamę ustawisz szybko i z każdego miejsca na ziemi. Kolejnym plusem to wyśmienite targetowanie. Targetowanie jest to określenie celu do jakiego ma być ustawiona reklama czyli mówiąc prościej „ustawienie reklamy jak najlepiej sprecyzowanej” .  W takiej reklamie można ustawić między innymi grupę wiekową, lokalizacje i wiele innych opcji, które opiszę w kolejnych wpisach.

 

Menadżer Reklam

Żeby się dostać do menadżera reklam możesz kliknąć >>TUTAJ<< albo niżej będziesz miał screena jak zrobić to z poziomu profilu facebooka. Szybką reklamę możesz też ustawić z poziomu Twojego „fanpage”, ale musisz wiedzieć, że jest to mniej efektywne.  Jest też bardziej zaawansowany temat o nazwie Power Editor, ale chcę żebyś miał prosto i z górki więc tego nie będziemy ruszali, a przynajmniej na razie. Możesz też ustawić wszystkie dane na swoim koncie reklamowym potrzebne do faktury oraz dodać jakiś środek płatniczy. Dostępne są trzy sposoby płatnicze: karty płatnicze, PayPal i kupony promocyjne. Zrobisz to klikając >>TUTAJ<<. Najlepszą metodą jest oczywiście karta płatnicza. Dodając jej numer itd. (standardowa procedura) jest ona weryfikowana bardzo szybko i praktycznie od razu możesz zacząć przeprowadzać swoje kampanie na Facebooku. Tutaj nie ma żadnego ryzyka, że ktoś nas oszuka bo jeszcze nigdy nie miałem problemu z czymkolwiek robiąc kampanie reklamowe. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to żeby się samemu nie oszukać i zamiast 100 zł przeznaczonych na kampanie nie wpisać 1000 zł – łatwo się pomylić heh…

 

Screen z poziomu profilowego

 

reklama na facebooku - utwórz

 

Określanie Celu Kampanii Reklamowej

Od razu po wejściu do panelu reklamowego wyświetlą Ci się dostępne opcje do promowania swojej reklamy. Wybór jest duży, ale opiszę tu tylko te moim zdaniem najprzydatniejsze, a przynajmniej te, z których ja korzystam. We wszystkich kampaniach trzeba obrać cel, przeznaczyć budżet na reklamę oraz obrać grupę docelową. Wszystko to będzie omawiane w kolejnych wpisach.

 

Screen z wyboru celu kampanii

reklama na facebooku - cel

 

Promuj stronę – Ta opcja oferuje między innymi pozyskanie nowych „wyznawców” czyli mówiąc prościej fanów. Tutaj warto stworzyć kilka grafik oraz kilka tekstów i próbować je w osobnych kampaniach reklamowych. W ten sposób będziesz miał możliwość testowania jednocześnie wszystkich kampanii, a potem możesz zostawić jedną czy kilka najlepiej docierających do ludzi.

 

Promuj post – Przy tej opcji bardzo ważne jest to, że ta funkcja szczególnie przydatna jest w promowaniu postów. Jeżeli natomiast post, który chcesz promować zawiera jakieś linki to proponuję Tobie skorzystać z opcji kierowania klientów na witrynę. Korzystając z tej funkcji możesz w fajny sposób wypromować siebie, ale pod warunkiem, że to co chcesz przekazać będzie ciekawe.

 

Skieruj ludzi do miejsca docelowego na Facebooku lub poza nim – Ta opcja jest chyba moją ulubioną opcją ponieważ dzięki niej możesz skierować klienta gdzie tylko chcesz. Dobra opcja także dla tych, którzy mają własną stronę, sklep czy bloga. Znajdziesz tutaj ciekawe opcje do skierowania w kilka miejsc Twojego potencjalnego klienta np. do kilku wpisów na blogu. Pamiętaj, że to co chcesz przedstawić musi być interesujące, wartościowe lub po prostu użyteczne.

 

Inne cele – Jak widziałeś na screenie, który wkleiłem wyżej jest tam też masa innych opcji takich jak: promocja wydarzeń, aplikacji, ofert, filmów itd. Mimo, że jest tu aż tyle możliwości to wszystkie kampanie łączy jeden cel – opłata i grupa docelowa. Chcąc nie chcąc musisz za to zapłacić. Polecam zapoznanie się ze wszystkimi opcjami bo kto wie czy w przyszłości nie przydadzą się Tobie.

 

Podsumowanie

Facebook jest to doskonałe narzędzie biznesowe i upierając się przy tym nie trzeba Tobie nic więcej prócz właśnie tego narzędzia. Oczywiście możesz korzystać z innych opcji (im więcej tym lepiej), ale zacznij od możliwości jakie daje reklama na facebooku. W kolejnych wpisach dowiesz się między innymi: jak utworzyć reklamę, dobrać grupę docelową, ustawić lokalizację, zainteresowania potencjalnego klienta. Pamiętaj o tym, że wydając kilkadziesiąt złotych możesz mieć efekt w postaci kilku tysięcy. 

 

Jeżeli spodobał się Tobie ten wpis to zapraszam do komentowania i udostępniania w mediach społecznościowych. Będzie to impuls dla mnie, że idę w dobrym kierunku. PS Czekaj na kolejne wpisy.

 

 

1 komentarz

  • Bardzo wartościowy post, wróciłem do niego po raz kolejny, aby poukładać sobie pewne rzeczy w glowie.

Dodaj komentarz