A Czy Ty Walczysz o Swoją Pozycję w Google?

A Czy Ty Walczysz o Swoją Pozycję w Google?

Ostatnio przyglądałem się kilku blogom oraz ludziom, którzy je prowadzą i doszedłem do wniosku, że większość z nich robi totalnie wszystko na odwrót. Piszą o tym jak wzmocnić swoją pozycję w Google, a ich wpisów nawet nie widać na 10 stronie wyszukiwarki.

 

Jak Promować Swoją Pozycję Online?

Możliwości są dwie, czyli darmowa lub płatna. W tej części skupię się na bezpłatnym budowaniu zasięgu. Kanały komunikacji takie jak media społecznościowe, monitoring i wypowiedzi w serwisach zewnętrznych są bezpłatnymi narzędziami reklamy internetowej. Jednak w dobie dzisiejszych czasów social media to największa kopalnia reklamy. Wszystko co robisz powinno prowadzić do jednego celu czyli jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwanie GoogleAlgorytmy pozycjonowania strony bardzo się zmieniły w ostatnich czasach. Pamiętam kilka ładnych lat temu, kiedy mój znajomy prowadził bloga to wystarczyło pozyskiwać linki kierujące do Twojej strony. W obecnych czasach ważna jest treść i pochodzenie linków. W dodatku Google „lubi” strony z treściami angażujących odbiorców.

Tworząc treści na swojego bloga/stronę pamiętaj o:

  • Oryginalny, unikatowy i content, zawierający dodatkowe elementy takie jak: własne zdjęcia, wideo, tabele, grafiki będą miały wpływ na Twoją pozycję w google
  • Czytelna strona i dobrze skonstruowane linki wewnętrzne.Dobra promocja w social mediach czyli wyżej wspomniana reklama darmowa
  • .Dobrej jakości linki zewnętrzne, kierujące do Twojej strony – liczy się jakość i wysoka reputacja serwisów, a nie ilość.
  • Aktywności użytkowników oraz czas jaki spędzają na stronie.
  • Można tak wypisywać bez końca, ale to nie ma sensu, bo wpis zrobiłby się naprawdę długi. Lista wskaźników warunkujących wysokie pozycje w SERP obejmuje ponad 200 pozycji. Możesz zapoznać ją na blogu Backlinko.

E-mail marketing

Niektórzy uważają, że newslettery są niepotrzebne, bo nikt tego nie czyta, albo maile są usuwane razem ze spamem. Jednak dzieje się tak tylko wtedy ,kiedy maile nie interesują danej osoby. Dlatego także tutaj kluczem do sukcesu jest treść maila. Jeśli będziesz umiał zatrzymać, zbudować relacje z odbiorcą to może się to okazać Twoją najskuteczniejszą metodą do promocji.

Są różne szkoły wysyłania mailingu. Jedni mówią żeby katować kogoś dzień w dzień mailami, albo najlepiej 2x dziennie, a inni żeby to robić dwa czy trzy razy w tygodniu. Jeszcze inni nakłaniają do tego, żeby się tylko przypominać raz w miesiącu. Tutaj myślę, że każdy musi znaleźć właściwe rozwiązanie dla siebie. W takim mailu nie trzeba się mocno produkować,  wystarczy napisać fajnie z lekkim zaciekawieniem i wkleić np. link do nowego artykułu na blogu. Uważam, że newsletter to jedna z lepszych dróg do pozyskiwania czytelników i zatrzymania ich na blogu czy stronie.

 

Fora Dyskusyjne

Wiele osób szuka rozwiązań lub rekomendacji na forach dyskusyjnych. Szukają też specjalistów, usług, odpowiedzi na nurtujące pytania. Logicznie myśląc jest to też dobre rozwiązanie do promocji swojej strony czy bloga. Wystarczy się udzielać na takich forach oraz budować swój wizerunek specjalisty. W sygnaturze możesz umieścić linka do swojej strony czy bloga, to też jest jedna z możliwości promocji za darmo. Wujek Google też czasem lubi takie rozwiązania.

 

YouTube

YouTube to dodatkowe rozwiązanie do promocji oraz pozycjonowania strony czy bloga. Łączy pożyteczne z użytecznym, bo nie dość, że będziesz tam  promował siebie i swoją stronę czy bloga to jeszcze będzie to miało dobry wpływ na pozycjonowanie w Google. Dzięki tak prostej metodzie też możesz podskoczyć w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo filmy z YouTube można w prosty sposób udostępnić na Social Mediach.

 

8 komentarzy

  • A co z katalogami stron o wysokim PR? Ruch z takich stron ma całkiem duże znaczenie dla pozycjonowania, szczególnie nowych stron/blogów.

  • Dokładnie tak, pozycjonowanie to nie taka prosta i szybka sprawa, ale przy wykorzystaniu tych rad z czasem widać rezultaty 😉

    • Da się tylko trzeba chcieć i trochę czasu poświęcić. Teraz jest ciężej niż kiedyś bo każdy chce zaistnieć, pokazać się czy wypromować swoją markę, produkt, bloga, sklep.

  • Dobry artykuł. Szkoda,że nie ma jednak czegoś więcej napisanego o narzędziach następnie monitorujących pozycje. Coś na wzór np. Webpozycji

    • Pojawią się na pewno takie artykuły. Fajnie, że napisałeś o tym i jak będzie więcej takich komentarzy to też będzie dla mnie sygnał o czym byście chcieli poczytać 🙂

Dodaj komentarz